Ondersteuning

Onze energieoplossingen zijn heel betrouwbaar. Mocht er zich toch een storing voordoen, dan is dit vaak met een eenvoudige handeling te verhelpen. Raadpleeg hier in één oogopslag wat de oorzaak kan zijn en hoe je het probleem kunt oplossen.

Mogelijke problemen en hun oplossing voor:

Zonnepanelen

Kondigen er zich werken aan of vertrek je binnenkort op vakantie? Dan kan het aangewezen zijn om je installatie uit te schakelen. Dat doe je zo:

  1. Schakel de batterij uit. Druk hiervoor de aan/uit-knop in tot alle lampjes doven.
  2. Zet nu ook de omvormer uit. Dit kan eenvoudig door de draaiknop, die zich onderaan het toestel bevindt, in de OFF-stand te plaatsen.
  3. Switch als laatste de automatische zekering in de verdeelkast uit. Deze herken je aan het label ‘PV’ of ‘ZP’.

Zo, nu is je installatie volledig uitgeschakeld.
Om het systeem opnieuw te activeren, ga je in de omgekeerde volgorde te werk: starten met het terug opzetten van de automatische zekering en eindigen met de batterij.

 

In de meeste gevallen communiceert de omvormer via wifi met je router. De overstap naar een andere provider betekent ook een andere router. Je kan de connectie enkel herstellen door de omvormer opnieuw in te stellen met het nieuwe wifiwachtwoord.
Is dit het geval? Laat het ons weten.

  • Onze dienst na verkoop bezorgt je een handleiding met uitleg hoe je dit stap voor stap kan oplossen.
  • Krijg je de monitoring toch niet aan de praat? Dan komen onze specialisten graag bij je langs. Je betaalt hiervoor een vooraf afgesproken tarief.

De eigenaar van een woning is steeds verantwoordelijk voor eventuele fouten in de bestaande elektrische installatie (m.a.w. de situatie van vóór de plaatsing van de zonnepanelen). Daarom is het controleren of aanpassen van de aarding niet standaard inbegrepen in de offerte. Vraag ons een vrijblijvende offerte om je elektrische installatie conform te maken. Dat kan eenvoudig via dit contactformulier.

Er is een onderscheid tussen een zonnepaneleninstallatie zonder of met thuisbatterij. In het eerste geval wordt er standaard geen energiemeter geplaatst. Bijgevolg kan je via overzichtelijke grafieken wel de productie zien, maar niet het verbruik. Wens je een uitbreiding voor de opvolging van je energieverbruik? Laat het ons weten via dit contactformulier en je ontvangt snel een antwoord.

Wanneer er zich een te hoge netspanning voordoet, slaat je omvormer in alarm en verschijnt de foutmelding “Grid Over Voltage” op het scherm.
Afhankelijk van het type stroomaansluiting, zijn er twee mogelijke oplossingen:

  1. Beschik je over een monofasige aansluiting? Neem dan rechtstreeks contact op met Fluvius.
  2. Beschik je over een driefasige aansluiting? Informeer ons via dit contactformulier. Onze technische support komt zo snel mogelijk bij je langs.

Toch nog een probleem?

Heb je een andere, technische vraag over onze positive energy solutions? Of lukt het niet om de storing of het probleem op te lossen? Meld dit hier! Onze technische support staat klaar om je te helpen.

Vrijdag 22 maart 2024

Opendeurdag

Wees van harte welkom op de opening van onze gloednieuwe showroom op vrijdag 22 maart 2024 van 10:00u – 18:30u.

Geniet van een hapje en een drankje met een blik achter de schermen, onze unieke producten en maak een energiek praatje
met ons. Kom langs of informeer via 050 70 34 33 of bij je projectmanager. Tot dan!